Samenwerken
Samenwerken

In groep 5 stonden de kinderen voor een raadsel; de kruidnoten waren verdwenen! Door samen te werken is het iedereen gelukt de puzzels van het escaperoom spel op te lossen en kon de code worden gekraakt.  Goed nieuws: de dader is gevonden!

Sinterklaas
Sinterklaas

Op dinsdag 3 december kwam de Sint met zijn pieten bij ons op school op bezoek. Er was zelfs een muziekpiet bij. We mochten naar de zaal komen waar we liedjes hebben gezongen en er iets over de kinderen werd verteld. We werden verwend met een cadeautje en kruidnootjes. 

Bewegend leren
Bewegend leren

In groep 6 combineren we rekenen en spelling soms met bewegen. Zo hebben we afgelopen weken geoefend voor de tafels en achtervoegsels met beweegmatten!

Lezen met de maatjesgroep
Lezen met de maatjesgroep

Dit schooljaar zijn groep 7 en groep 1/2b maatjesgroepen. Dat betekent dat zij extra naar elkaar omkijken en samen activiteiten doen. In de Kinderboekenweek werden de kinderen van groep 1/2b voorgelezen door de kinderen van groep 7. Dat zorgde voor een gezellig moment en zo hebben we elkaar nog een beetje beter leren kennen. 

Pietengym
Pietengym

Groep 3 heeft hard geoefend tijdens de pietengym. Ze waren snel en werkten als een echt pietenteam.
Ze hebben kunstjes gedaan, geklommen en gerend. De pieten zijn door de schoorsteen gegaan, zonder dat ze bleven steken.
Nu zijn ze er helemaal klaar voor, Sinterklaas kan op ze rekenen!

Natuurles
Natuurles

Groep 5 had woensdag 9 oktober een natuuruitje naar het strandje aan het Haringvliet. Er werden  opdrachten uitgevoerd die Gerard Krijger, een medewerker van ARK Rewilding, voor de kinderen had bedacht. De zintuigen werden gebruikt, we vingen waterdiertjes, maakten riviertjes, glibberden over boomstammen, vonden skeletten en mooie schelpen. Wat hebben we genoten van al het moois wat de natuur ons te bieden heeft!

Schoolreis
Schoolreis

De kinderen uit groep 1 en 2 zijn op schoolreis geweest naar speeltuin De Flipjes in Ouddorp. Wat hebben de klassen leuk kunnen spelen met het lekkere weer. Het was een geslaagde ochtend, die we afgesloten hebben met het eten van frietjes! 

Schoolreis
Schoolreis

Dinsdag 1 oktober is groep 4 op schoolreis geweest naar de Efteling! Er was regen voorspeld maar dit viel alles mee, de hele middag is het droog gebleven. Hierdoor was het niet druk in het park en hoefden we voor geen enkele attractie te wachten in een wachtrij, wat een geluk! De kinderen, ouders en juffen hebben ontzettend genoten deze dag. 

Schoolreis
Schoolreis

Afgelopen week zijn we met groep 3 t/m 7 op schoolreis geweest naar De Efteling. In groepjes liepen we door het park om in verschillende attracties te gaan. Vooral Max & Moritz was een groot succes bij de meesten! Een aantal kinderen hebben Pardoes zelfs ontmoet en mochten een stukje met hem door het park lopen. Het was een magische dag! 

Spelletjesochtend
Spelletjesochtend

Afgelopen vrijdag hebben wij spelletjesochtend gehad. De kinderen hebben onder begeleiding van ouders een spelletje gespeeld. Zo leren de kinderen kennis maken met verschillende spelletjes en leren de kinderen op hun beurt te wachten. Daarnaast is het spelen van de spelletjes ook goed voor de taal- en rekenvaardigheden. Het was een gezellige ochtend.

Van alles wat in groep 8
Van alles wat in groep 8

De eerste weken in groep 8 zitten er al op. We hebben al veel gedaan. Zo hebben we elkaar weer leren kennen met verschillende gouden weken spelletjes, zoals op alfabetische volgorde gaan staan. We hebben samen met groep 4 de daltonweken afgesloten door een eigen gemaakt liedje te zingen over reflectie. We hebben een Lev2Be dag gehad over onszelf zijn, groepsdruk, pubertijd en Social Media. En als kers op de taart mochten wij als eerste groep een individuele weeksluiting houden. We kijken nu al uit naar wat groep 8 ons nog meer gaat brengen, zoals de musical en het kamp. We gaan er met elkaar een mooi laatste jaar van maken! 

Spelling
Spelling

In groep 7 oefenen we elke dag met spelling. Er worden zoveel mogelijk verschillende werkvormen ingezet.
Zo heeft de juf verschillende bladen gemaakt, waar woorden op staan geschreven met een vinkje en een kruis erbij. Deze krijgen de leerlingen te zien. Het is de taak van de leerlingen om te beoordelen of het woord goed staat geschreven of niet. Is het woord goed geschreven op het blad, schrijven ze deze over in het vak met een vinkje. Is het woord op het blad niet goed geschreven, schrijven ze het woord goed gespeld in het vak met het kruisje. Daarna kijken we het met elkaar na!

Gouden weken
Gouden weken

Groep 6 heeft de afgelopen weken alweer hard gewerkt. Daarnaast hebben we leuke spellen gedaan voor de groepsvorming. De eerste weken zijn voorbij gevlogen

Schoolbieb
Schoolbieb

Onze school beschikt over een geweldige schoolbibliotheek, de keuze is reuze!

Toch was het belangrijk dat een medewerkster van de bieb op school ons iets kwam vertellen over het ruilen en lezen van boeken! Want: Waar moet je op letten als je boeken gaat ruilen? Wat betekenen al die picto’s op de ruggetjes van de boeken?  Na een leuke genre-kwis gaven we een welverdiend applaus aan de biebjuf!

Het Haringvliet
Het Haringvliet

Wow wat een bevlogen natuurman is Gerard Krijger ! Als gast in onze klas vertelde hij ons veel over de natuur, in het bijzonder over het Haringvliet . Allerlei dieren kwamen voorbij: De steur, eens uitgestorven en nu ie ie er weer, door het open gaan van de sluizen. Lepelaars, zeehonden , bevers en haringen kwamen ook voorbij ! We weten nu dat haringen geluid kunnen maken onder water, daar hebben we heerlijk om gelachen! Op woensdag 9 oktober hopen wij natuurproefjes te doen met Gerard bij de natuurspeeltuin aan het Haringvliet.

Circuit in de klas
Circuit in de klas

De eerste weken in groep 3 zitten erop! De eerste twee weken hebben de kinderen gewerkt in kern start van Veilig Leren Lezen. In deze kern hebben ze de volgende letters geleerd: i, k, m en s. Dat betekent dat de eerste woorden gelezen kunnen worden. Daarom was het tijd voor een circuit in de klas, waarin verschillende activiteiten gedaan werden die te maken hebben met wat er geleerd is in kern start. Bijvoorbeeld 'rol en lees' (zoals op de foto), waarbij de leerlingen een dobbelsteen rollen en vervolgens het rijtje dat bij het aantal gegooide ogen hoort voorlezen. Wat is het leuk om te zien wat er in die korte tijd al geleerd is!

Inloggen